zondag 18 mei 2014

bloemenpracht

De bakfietsjuf reed met de auto naar Vught 
waar de leerlingen van Kentalis Talent op mij wachtte.
Als afsluiting van de themaweek "Vincent van Gogh' 
was ik gevraagd om iets te doen met textiel.

Ik koos als inspiratiebron het schilderij: Amandelboom met bloesem.
De takken vond ik ergens in de wijk, 
met een bakfiets is dat makkelijk mee te nemen.

De planken bekleedde ik zelf met een donker turkoise stof.
De leerlingen maakten de bloesem bloemetjes.
Ieder flosje is met twee kleuren/diktes draad gemaakt.
Een roze wollen draad en fel gekleurd naaigaren, tegelijk om een kartonnetje wikkelen.
Vastknopen, doorknippen en aan een hawaiibloempje rijgen: de bloesembloem is klaar. Onderwijl mochten de leerlingen zelf de tak kiezen en op de plank vasttimmeren. Met de tacker zette ik de bloesembloemen vast op de tak.

En dat alles in krap anderhalf uur.
Ik werd bijgestaan door een tolk: de tip
- niet iets laten zien en tegelijk praten (en getolkt worden)-
bleek moeilijk op te volgen. Gelukkig begrepen de leerlingen alles heel vlot.
Iedereen was erg trots met het resultaat.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten